MMS og GPRS firedoblede ventetiden

Introduktionen af mobilteknologierne GPRS og MMS firedoblede i slutningen af 2004 ventetiden på kundeservice hos teleselskabet Tele2. Det var blot en af udfordringerne for teleselskabet, som nu forsøger at spille med åbne kort ved at offentliggøre detaljer om dets kundeservice.

Muligheden for billedbeskeder og hurtig datatrafik på mobiltelefonen satte pres på teleselskabet Tele2 i slutningen af 2004, hvor ventetiden på kundeservice blev firedoblet i løbet af kort tid.

Det er blot en af flere oplysninger, som kan findes i den oversigt over selskabets kundeservice, som Tele2 netop har valgt at offentliggøre i Danmark.

Tele2 har kæmpet med problemer med selskabets kundeservice, men forsøger nu at overbevise offentligheden om, at selskabet har fokus på problemet ved at offentliggøre, hvad det selv kalder for et serviceregnskab.

- Vi lægger tal frem, som det er ikke er normalt for et teleselskab at gøre, men vi håber at vise offentligheden, at vi tager det her problem meget seriøst. Det adresserer hele branchen, for det er ikke kun os, der er den store stygge ulv, siger markedsdirektør Thomas Nistrup.

Et eksempel på et problem var i slutningen af 2004, da den gennemsnitlige ventetid på mobilområdet skød i vejret fra 60 til knap 240 sekunder i forbindelse med, at Tele2 introducerede mobilteknologierne MMS og GPRS.

- Vi undervurderede det servicebehov, der var for hjælp til at sætte kundernes telefoner op. Vi håber, at folk opfatter os som ærlige, også omkring de ting, som er ikke er gode nyheder. Det tvinger os til at gøre noget ved det, fortæller Thomas Nistrup.

Det offentliggjorte serviceregnskab understreger blandt andet, at Tele2 har store problemer inden for fastnettelefoni.

Teleselskabet står således for 41,7 procent af alle klagesager til Teleankenævnet. Derudover får Tele2 en ekstra udfordring i 2005, efter at selskabet har overtaget Tiscali, som har mange klager på internetområdet.

Serviceregnskabet følger op på et andet initiativ fra Tele2, som tidligere har lanceret et kundepanel, hvor kunderne selv afgør klagesagerne.

Tele2 har i alt ansat 300 mennesker i den danske kundeservice.

Relevante link

http://editorial.tele2.dk/?page=privat_kundeservice_bestilmateriale_serviceregnskab_show&t2page=privat_kundeservice_bestilmateriale_serviceregnskab" target="_blank">Tele2's serviceregnskab

Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

Sikkerhed | Aarhus C

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

22. januar 2026 | Gratis deltagelse

Politiets Efterretningstjeneste

Sektionsleder for Systemer i PET

Københavnsområdet

Netcompany A/S

IT Manager

Midtjylland

Netcompany A/S

Test Consultant

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job